اکریلونیتریل بوتادین استایرین (ABS)

اکریلونیتریل بوتادین استایرین از پلیمرازیسیون استایرن و اکریلونیتریل در حضور پلی بوتادین به دست می آید.علت اصلی کاربرد این نوع پلیمر خواص تقریباً بی نظیر ترکیبی آن است.ABS این ویژگی را نیز دارد که با PVC ترکیب شده و الیاژی با مقاومت ضربه­ای بیشتر را بوجود آورد.اکریلونیتریل بوتادین استایرین (ABS) در ساخت قطعات داخلی لوازم منزل – اتومبیل و قطعات الکترونیکی کاربرد دارد. این ماده معمولا پایدار است ، گرد و غبار این محصول باعث تحرکات چشمی میشود، در صورت بلعیدن مسمومیت ایجاد نمی کند.این پلیمر مربوط به گروه الاستومرهاست.

نام ماده (فارسی): اکریلونیتریل بوتادین استایرین
نام ماده (انگلیسی):Acrylonitrile-butadiene-styrene
نام تجاری (فارسی): ای بی اس
نام تجاری (انگلیسی):ABS
مواد مرتبط:استایرن ، اکریلونیتریل ، پلی بوتادین
مجتمع های تولیدکننده:پتروشیمی تبریز
محل تحویل : پتروشیمی تبریز
بسته بندی : کیسه های ۲۵ کیلوگرمی سه لایه از جنس پلی اتیلن با یک لایه مشکی رنگ

از پلیمرازیسیون استایرن و اکریلونیتریل در حضور پلی بوتادین به دست می آید.علت اصلی کاربرد این نوع پلیمر خواص تقریباً بی نظیر ترکیبی آن است. یعنی هم سخت است و هم چقرمه. اکریلونیتریل در این نوع پلیمر باعث افزایش استحکام ومقاومت شیمیایی میشود،. بوتادین خاصیت چقرمگی و استحکام ضربهای را افزایش میدهد و استایرن برای افزایش سختی و جلا مورد استفاده قرار میگیرد. مقاومت این پلاستیک در برابر مواد شیمیایی، حلالها و رطوبت خوب است. از طرف دیگر ، توانایی آن برای آمیخته شدن به منظور سفتی و انعطافپذیری در طیف بالا میباشد. ABS این ویژگی را نیز دارد که با PVC ترکیب شده و الیاژی با مقاومت ضربهای بیشتر را بوجود آورد.

موارد مصرف:
ساخت قطعات داخلی اتوموبیل، لوازم منزل، قطعات الکترونیکی

خواص فیزیکی و شیمیایی:
اکریلونیتریل بوتادین استایرین ماده ای است که از یک زنجیره طولانی و سخت از اکریلونیتریل وپلیمرهای استایرن با سختی پلی بوتا دی ان ساخته شده است مهمترین ویژگی آن سختی و مقاومت در مقابل اسید ها و آلکن ها است.

روشهای تولید:
از پلیمرازیسیون استایرن و اکریلونیتریل در حضور پلی بوتادین به دست می آید.

اطلاعات ایمنی:
معمولا پایدار ، گرد و غبار این محصول باعث تحرکات چشمی میشود، در صورت بلعیدن مسمومیت ایجاد نمی کند. با پزشک مشورت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *